About Me - Salasiah

My photo
if you want to know anything about me, please ask. Don't assume (ass u me) Ruang peribadi seorang insan yang menempuhi liku-liku hidup dalam mencari redha penciptanya. Seperti insan lain yang tidak pernah lari dari masalah dan dugaan kehidupan insan ini cuba melakukan apa yang termampu dan terbaik. Semoga apa yang dilakukan di dunia ini baik di sisi penciptanya.

Thursday, October 23, 2008

Hujan

Salam Alaik

Apa kata korang semua telengkan kepala ke kanan.

Hari ini aku rasa perlu untuk aku menulis dalam bahasa melayu.

Hujan turun lebat hari ini, aku sedang mahasabah diri. Banyak sangat yang berlaku pada aku dua tiga hari ini. Ntah kenapa ada aje yang tak betul. "Kau ada buat dosa ini" hati kecilku berkata-kata

Mataku terpahat kepada pancuran air hujan dan telingaku terpaku kepada bunyi desir-desir angin dan rintik-rintik air hujan. "Ohhhh ...... mungkinkah disebabkan itu?", aku pun mengambil telefon bimbit ku yang baru, aku taip satu persatu "Salam, i am sorry for raising my voice the other day, it was un called for. I am Sorry" dan aku click send.
Ya Allah, Engkau Maha Mengetahui.
Aku sedar satu perkara, walau bagaimana maju sekalipun setiap manusia punya jiwa dan perasaan dan rasa bersalah akan sering menghantui diri manusia. Itu yang aku sedar.
Wasallam

2 comments:

mem-Besar said...

salam!! yer along .. tinggi mana pun jawatan sesaorang tu .. banyak mana pun ilmu terkumpul dalam dada tetap akan ada kelemahannya manusia ni .. bersalah dengan ALlah kita bertaubat, bila rasa bersalah sesama manusia, kita cepat2 minta maaf ..

Ricebowl said...

Thank you. :)